neděle 5. srpna 2012

Přípravy a let :)

Ještě než jsem usedla na letadlo, bylo potřeba zařídit celou řadu dokumentů, které celkem provětraly moji peněženku.

Co všechno jsem zařizovala a na kolik to tedy vyšlo?
vízum - 2500 Kč (mám pouze tříměsíční vízum, a to jsem ho ještě dostala tak, že platí od začátku června takže měsíc úplně zbytečně. Každé 3 měsíce budu muset odjet do Kyrgystánu a požádat o vízum nové, což se značně prodraží - zatím je potřeba mít i vízum do Kyrgystánu).
letenka - 7500kč (pouze jednosměrná, nevím kdy se budu vracet, takže bylo lepší si koupit letenku jenom tam)
cestovní pojištění - 6 300Kč (u Axy, s neomezeným plněním a 30% slevou, když jsem hledala cestovní pojištění na jeden rok, vycházelo všechno nejméně na 10 000Kč)
očkování - 4 000kč (očkování zde není vyžadované, ale raději jsem se nechala očkovat proti břisnímu tyfu, žloutence typu A, klíšťové encefalitidě a meningokoku). Pokud někam letíte na delší dobu, je lepší zařizovat očkování s předstihem (minimálně 2 měsíce).
suvernýry a dárečky 1000Kč (nakoupila jsem becherovku, perníky (protože jsem z Pardubic), různé bonbony, pivo a syrečky - které jsem ovšem nechala doma, protože se mi nevešli do kufru)
Poslední foto s rodinou před odletem

Suma sumárum to dělá 20 400Kč.

Nejhorší část před odjezdem bylo sbalení zavazadla. Mohla jsem mít pouze 20kg v kufru a 6 kg v příručním zavazadle. Možná se to nezdá, ale na jeden rok to je opravdu málo. Nakonec to dopadlo tak, že jsem si sbalila asi 1/3 věcí, které jsem si připravila. Zbytek si tu buď koupím, nebo mi naši pošlou poštou .... uvidíme :)


Pohled na Českou republiky z nebes :)
Jako dopravní prostředek k přepravě do Kazachstánu jsem si vybrala (jak jinak) letadlo. Dalo by se jet i vlakem, ale cesta by trvala asi 15 dní. Jak jsem se zmínila už na začátku svého blogu, letěla jsem ukrajinskou společností Aeroswift. Hlavním kritériem výběru byla cena letenky. Celkově jsem byla na cestě asi 11 hodin s tím, že jsem necelé 4 hodiny čekala na letišti v Kyjevě. Z Prahy jsem odlétala v 15:30 (tedy měli jsme zpoždění asi půl hodiny) a v Almaty přistála v 6:30 místního času (UTC+6). Na letiště mě odvezli naši a Luky. Cesta nebyla úplně bezproblémová, hned za Pardubicemi se nám začala přehřívat voda a tak jsem se bála, že ani neodletím. 

Letadlo,který jsem přiletěla do KZ
Všechno dobře dopadlo :) Na letišti jsem ani nemusela platit za nadbytečná kila, vešla jsem se do limitu :D Celkově to na letišti bylo takové smutné :( začala jsem brečet už hodinu před odletem. Trochu jsem se za to styděla, ale přece jenom rok je docela dlouhá doba.... naštěstí moje sluneční brýle vše maskovaly, takže červených očí si nikdo nevšiml. V duty free zoně jsem si koupila vodu osvobozenou od daně, za to s letištní přirážkou za 120 Kč (lepší kdyby byla zdaněná :D). Odbavování bylo v pohodě. Měla jsem sedadlo u okýnka, tak jsem byla nadšená až do doby než jsme vletěli do mlhy a já viděla kulové. Pak jsem usnula a probudila se až v Kyjevě. Necelé 4 hodiny na letišti uběhly jako voda. Dala jsem si jedno pivo a připojila se na internet a už chatovala s domovem :D
Let do Almaty proběhl bez komplikací a celkem rychle. Dokonce jsme dostali večeři, což bylo příjemné překvapení. Letadlo bylo poloprázdné, takže jsem se mohla natáhnout přes 2 sedačky a spát.

KDYŽ JSEM SE PROBUDILA, UŽ JSEM BYLA V KAZACHSTÁNU

2 komentáře:

  1. nekoukala ses na SLAVIA pojistovna? zda se mi ze tam mely rocni pojisteni levneji... jen tak pro informaci na pristi rok :] a kdyz jsem si delala vizum do Kazachstanu {prosinec}, tak mi bylo receno, ze plati i do Kyrgystanu...

    OdpovědětVymazat
  2. Letišťátko v Kyjevě! Tam to znám! :-)))

    OdpovědětVymazat