sobota 18. srpna 2012

Medeu

Už na Annual Reportu jsem se s jednou členkou AIESEC Almaty domluvila, že s ní a se stážisty pojedu o víkendu na výlet do hor. Mělo se jet v sobotu. Ještě  v pátek večer nikdo nevěděl odkud se jede a jelikož ta holčina nereagovala na moje sms, nikam jsem nejela. Byla jsem pěkně naštvaná (a to je slabé slovo). 

bruslařský stadion Medeu
Naštvání z toho, že opět nejedu do hor mi vydrželo pouze do neděle. V sobotu večer jsme se totiž "u jednoho" domluvili, že v neděli pojedeme do hor a uděláme si piknik. Výlet spočíval v tom, že sedneme na autobus č. 6 a vyjedme až na Medeu. To se chvílemi zdálo nemožné, ale autobus se vždy rozjel a tak jsme se za 75 tenge (o 25 tenge víc než je normální jízdné) dostali až k bruslařskému stadionu. TEDY. Málem jsme hned odjeli zpět do města, protože jakmile se otevřely dveře autobusu, začal se dovnitř cpát dav lidí, kteří měli nedělní výlet už za sebou. Vůbec nic jim tu neříká přednost při vystupování. 

Medeu se nachází asi 16 km za městem v nadmořské výšce mezi 1 600 m n.m. Je znám především zimním stadionem, který byl vybudován v roce 1972 a sloužil jako tréninková základna všech sovětských sportovců. Spousta světových rekordů v rychlobruslení byla vytvořena právě zde.

Bála jsem se, že jsem nevhodně oblečena do hor, měla jsem sukni a žabky (kraťasy tu nemám a botasky se mi brát nechtělo). Jakmile jsem však spatřila Kazašky v minisukních a botech na 10cm podpadku, oddechal jsem si. Navíc nás žádná túra nečekala. Měli jsme před sebou "pouze" 800 schodů. Cesta po schodech vypadala jako nějaké procesí, bylo tam strašně moc lidí. Když jsme vystoupali nahoru, hned na nám nějaký taxikář nabízel čestu na Čimbulák za výhodných 2000 tenge, takže jsem pořádně ani neměla možnost se kochat výhledem. No, ono se ani nebylo moc čím kochat... čekala jsem úžasný výhled na město nebo aspoň na hory. Jediné, co jsme viděli bylo toto: údolí a lanovka vedoucí právě na Čimbulak.


Asi po 15 minutách jsme sestoupali dolů, snědli meloun a jeli zpátky do města. Co se týče přírody, tak mi příjde, že si ji Kazaši moc neváží. Všude kolem byly odpadky, všude jezdí autem a tak nějak si neuvědomují, že by tu třeba mohli být  potichu a užívat si krás přírody....

Určitě jsou kazašské hory krásné, ale je potřeba se dostat někam, kde není tolik lidí. Doufám, že dostanu příležitost poznat opravdovou kazašskou přírodu :)

2 komentáře:

  1. dobrý den! jsem z Almaty a již 4.rok bydlím v Praze) strašně se mi libí jak popisujete mé město a s většinou Vaších názorů se naprosto souhlasím, hlavně co se tyče úcty v MHD a k přírodě) ale doufám že tyto maličkostí i když jsou nepříjemné nezkazí Vaš celkový názor k tomuto krasnému městu, které je plné jiných výhod! jinak doufám že si to užíváte a možná díky Vám některé kazaší se začnou vážit jejich bohatství)) měj se krasně! a zkuste jet ještě jednou na hory třeba ve všední den, asi to bude líp)))
    pokud budete mít jakékoliv otázky, rada odpovím a poradím! čao čao) Zizi!

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, jsem moc ráda, že se vám líbí moje popisky Almaty :) Já už jsem se vrátila domů a nyní jsem pro změnu v Rusku v Nižnim Novgorodu nicméně Almaty mi přirostlo k srdci a moc se mi po městě, ale celkově po Kazachstánu stýská. Hory jsou opravdu úžasné,hlavně části, kam tolik lidí moc nechodí. Byla jsem ještě na Shymbulaku a na BAO a to byo naprosto úžasné!

    OdpovědětVymazat