středa 1. srpna 2012

Proč zrovna Kazachstán

ahoj všichni, kteří jste zavítali na můj blog :)

dnes je tomu 40 dní, kdy jste přistála letadlem ukrajinské společnosti Aeroswift na letišti v Almaty.40 dní mi trvalo než jsem se dokopala k tomu, abych začala psát svůj blog. Velkou zásluhu na tom, že jsem začala psát má moje kamarádka Zorka, která se mě neustále ptala na odkaz a mně už je blbé ji odpovídat, že stále neexistuje.....TAK  ZORKO, TADY TO JE :D

Ještě než vám začnu líčit, co všechno se stalo během mého pobytu v Almaty, ráda bych se vrátila úplně na začátek svého příběhu a vysvětlila co tu vlastně dělám a hlavně PROČ TU JSEM.

V roce 2009, kdy jsem se plná nadšení a energie vrátila ze studentské pobytu Erasmus ve Francii na svou rodnou Alma matter do Olomouce, jsem zjistila, že se tak trochu nudím. Chtěla jsem si najít práci, ale bohužel to se zaměstnaností v Olomouckém kraji nevypadalo zrovna nejlépe :(  Jednou mě ve Zbrojnici odchytla mladá holčina s klukem a prý jestli se nechci stát členkou mezinárodní studentské organizace AIESEC. Něco málo jsem už věděla, protože moje kamarádka na Erasmu v AIESEC působila. "No, proč ne?" , řekla jsem si a podala přihlášku. Nebudu to zbytečně prodlužovat ..... STALA JSEM SE ČLENKOU AIESEC.

Pro ty, kdo AIESEC neznají: mrkněte na web AIESEC a tam se dozvíte více. První půl rok jsem působila jako členka týmu, který měl na starosti studenty vyjíždějící na stáž do zahraničí (Outgoing Exchange - OGX). Popravdě jsem byla docela zmatená a úplně to nenaplnilo moje očekávání. Ale nepatřím mezi lidi, kteří to vzdávají hned na začátku a proto jsem této organizaci dala ještě jednu šanci....vyplatilo se :)
OGX tým, který jsme vedla

Na pozdim jsem byla teamleder podobného týmu, ve kterém jsem působila jako nováček. Byla to úplně jiná zkušenost, o hodně lepší. Mým největším úspěchem bylo, že 5 lidí z 6, které jsem vedla pokračovalo dál na leadership pozice. Já sama jsem se rozhodla kandidovat na tu nejvyšší pozici, kterou můžete na lokální pobočce dosáhnout - na prezidenta.




prezidentské volby
Bylo to docela odvážné rozhodnutí. Ikdyž proti mně nikdo nekandidoval, měla jsem strach, že mě nezvolí - to by byla ostuda :( Naštěstí vše dobře dopadlo a já se stala prezidentkou lokální pobočky AIESEC Olomouc pro období 2011/2012. Shrnout rok do pár řádků je těžké. Hodně jsem se toho naučila, nejvíce asi z vlastních chyb. Díky mezinárodním konferencím jsem získala kamarády (nebo aspoň známé) po celém světě. Nejvíce ale asi budu vzpomínat na chvíle strávené s mým týmem  - EB - Executive Board - Magdou, Kristou, Terkou, Helgou, Julčou a Ondrou :)
ve stylu filmových hvězd :)

AIESEC Olomouc na podzim 2011


31.března 2012 skončilo období mého prezidentování. Byla jsem v posledním ročníku magisterského studia a přemýšlela co dál. Mým snem bylo odjet do zahraničí na delší dobu, nejlépe někam do Asie, kam se člověk jen tak nepodívá. Měla jsem dvě možnosti, buď jet na stáž nebo pokračovat v AIESEC kariéře a kandidovat do národního vedení nějaké země. Vybrala jsem si druhou možnost, asi i proto, že mi moje ambiciózní povaha nedovolila skončit "pouze" na pozici prezidenta. No a země? KAZACHSTÁN! Ani nevím proč, ale vždycky mě tato země velmi lákala, navíc jsem se chtěla naučit rusky, takže volba byla jasná.

TAK A PROTO JSEM VLASTNĚ TADY :)







Žádné komentáře:

Okomentovat