pondělí 5. listopadu 2012

Večeře u Šachnozy a Farklikha



V sobotu po skončení hodiny za mnou přišli moji dva studenti, manželský pár Šachnoza a Farklikh, jestli by se mnou mohli mluvit. Lekla jsem se, že už nebudou chodit, nebo se že jim hodina nelíbila. Naštěstí jsem se bála zbytečně. Přišli mě pozvat na neděli na večeři k nim domů. JUPÍ JUPÍ JUPÍ. 
Farklikh s Šachnozou
V neděli v 6 hodin večer mě Farklikh vyzvedl u mě doma, bylo to dost stylové – přijel pro mě Oktávkou :) U nich doma na nás čekala už Šachnoza s připravenou večeří. Bydlí v regionu Sajran, což je asi 15 minut jízdy od místa, kde bydlím já. Jejich byt je docela malý 1+1, ale velmi pěkný. Strávila jsem u nich 5 hodin a bylo to fakt super. Nejen že jsem se dobře najedla, ale také jsme si pěkně popovídali a já se dozvěděla spoustu zajímavých věcí.  Třeba to, že mají kořeny v Uzbekistánu, takže mluví plynule jak rusky, tak kazašsky tak i uzbecky. Také dodržují tradice, Šachnoza nyní patří do rodiny Farklikha a když se chce navštívit svoje rodiče musí se zeptat manželových rodičů o svolení. Také jsem zjistila, že svým rodičům vykají, což mě tolik nepřekvapilo, protože jsem to slyšela v Kyrgystánu ale větším překvapením bylo, když mi řekli, že manželka svému manželovi vyká. To si neumím moc představit. Svatbu slaví celý týden a obyčejně pozvou tak 600 lidí, z toho ženich z nevěstou znají tak 100 (zbytek jsou známý rodičů a dalších příbuzných).

naše večeře
 K večeři připravila Šachnoza nějaké uzbecké jídlo, které se skládalo z hovězího masa, brambor a zeleeniny –vše uvařené v jednom hrnci.  Bylo to moc dobré. Kromě toho jsme pojídali klobásky, salát (kuřecí maso se sýrem, koprem a majonézou)a pili čaj nebo džus. Taky mi připravili mojito, ale bez alkoholu což mi vůbec nevadilo. Taky jsme se bavili o náboženství. Hrdě se hlásí k tomu, že jsou muslimové, ale nemají rádi radikály, dokonce se jim ani nelíbí, když některé ženy v Kazchstánu chodí zahalené (prý to není jejich tradice). Mimo jiné Šachnoza měla na sobě tílko a kraťasy, takže byla spíše odhalená než zahalená. Také jedí vepřové (třeba vepřové klobásy jim nevadí) a pijí alkohol. Při rozloučení jsem dostala ještě koláč na cestu domů. Případala jsem si trochu blbě, protože já jsem přinesla pouze čokoládu (za to přímo z Čech -  Zoru :))

Žádné komentáře:

Okomentovat