neděle 4. listopadu 2012

Být či nebýt...učitelkou?



Od 1.září 2012 jsem začala pracovat v jazykové agentuře jako lektorka anglického jazyka, takže se ze mě vlastně stala tak trochu paní učitelka J Učím 3x týdně, v úterý, čtvrtek a sobotu. Je to poměrně náročné, protože mezi jednotlivými hodinami nemám prakticky žádné přestávky. Můj rozvh vypadá takto:

·         14:30-15:50 začátečníci
·         15:50-17:10 mírně pokročilý
·         17:10-18:30 pokročilý
·         18:40-20:00 mírně pokročilý
·         20:00-21:20 pokročilý

Úroveň skupin je hodně orientační. Celkově nábor studentů do jazykového kurzu je tak trochu zvláštní. Slečna v administrativě (která anglicky moc neumí) má takový papír, podle kterého zkouší – překlad a čtení, takže rozdělení studentů do skupin neodpovídá úrovni jejich angličtiny. Na začátku mi řekli, že budu mít jednu skupinu 2 měsíce a potom se studenti  vymění. Jaké překvapení, když mi do třídy každou hodinu přichází noví studenti. Navíc učím pouze konverzaci a když mám ve skupině 12 lidí, tak je složitější zapojit všechny, aby tak nějak mluvili. Když jim totiž zadám práci ve dvojicích, tak se baví rusky. Já mám rusky zakázáno mluvit což moc nerespektuji. Ne že bych se se studenty vybavovala rusky (to stejně neumím), ale když nevědí slovíčko, tak jim pomáhám s překladem do angličtiny.  Původně po mě manažer jazykovky chtěl, abych tvrdila, že mi je 28 a že jsem vyrůstala v Anglii, prý abych byla důvěryhodnější a aby mě studenti respektovali. To jsem samozřejě odmítla, protože si respekt můžu získat i jiným způsobem než lhaním o svém věku a svých zkušenostech.

Celkově to je ale hodně zajímavé.Dokonce mě to i docela baví, ikdyž to je dost časově náročné,  hlavně tedy příprava, zvlášť když se snažím s každou skupinou dělat něco jiného a hlavně zábavného.  Jednou mě jedna skupina docela naštvala. Dala jsem jim domácí úkol, aby si sehnali nějakou aktualitu (jakoukoliv) a vždy ji na začátku hodiny prezentovali (sami to tak chtěli) a pak to ani jednou neudělali a hlavně se se mnou ani nebavili. Měla jsem k ním takový proslov jako že proč vyhazují peníze za hodiny angličtiny když se anglicky naučit nechtějí atd atd. Někteří z nich už do hodiny nepřišli, zbytek začal mluvit J Taky mě pobavil dotaz studenta začátečníka. „Pavlino, za jak dlouho se naučím plynule anglicky.“  Moje odpověď zněla takto: „pokud se nebudeš angličtině věnovat ve svém volném čase, číst knihy, sledovat filmy a pokud nepojedeš do zahraničí, tak NIKDY!“ 

Kromě skupinových konverzací mám ještě dvě individuální . První je s holčinou Aksholpan, která je o rok mladší a potřebuje zlepšit hlavně obchodní angličtinu, protože se její firma připravuje na audit. Když jsem měli první hodinu, tak jsem byla trochu v šoku, protože manažer mi řekl, že si přinese svoji vlastní učebnici a pojedeme podle ní. Jenomže tou učebnicí byl manuál jak skladovat zboží čemuž jsem samozřejmě nerozuměla. No aspoň jsem se naučila nová slovíčka. S Shopi jsme měly hodiny každou středu a pátek (od 19 do 22) a v sobotu od 10 do 13. Dost mě to bavilo, navíc jsme se časem staly i kamarádky a byly jsme spolu třeba na výletě nebo nakupovat. 

Dalším a posledním mým studentem je Denis, manažer jedné marketingové agentury, se kterým mám konverzaci také 3x týdně (ale většinou to je tak 2x, protože má hodně práce). Toto je časově nejméně náročné a platově nejlépe ohodnocené :) Navíc se bavíme hodně o marketingu, takže spíš Denis učí mě (je to spousta zajímavých inforamací) a já pouze opravuji jeho jazykový projev. 

Díky práci v jazykové agentuře jsem si tu našla spoustu kamarádů a známých, se kterými trávím volné víkendy, tedy vlastně jenom neděle protože sobotu celou učím.  Ikdyž mě to baví vím, že učitelkou být rozhodně nechci. 

Žádné komentáře:

Okomentovat