středa 29. května 2013

Šeremetěvův zámek



Ve středu 1.května když jsme na zahradě grilovali sašliky, se mě Saša (moje hostitelská maminka) zeptala, jestli s nimi nechci jet na výlet. Samozřejmě jsem souhlasila a tak jsme se v pátek vydali směr Šeremetěvův zámek. Cesta byla poněkud delší než jsme čekali. Místo 120km jak jsme si mysleli, leží městečko Jurino, ve kterém se zámek nachází o dalších 130km dále. 

Po  zkušenosti s návštěvou francouzským zámků (konkrétně zámků na Loiře, které mě svou výzdobou dost zklamaly), jsem svoje očekávání vůči ruským zámků raději snížila na minimum…..a i to bylo málo:) Zámek patřil jedné z nejvýznamnějších a nejvlivnějších ruských rodin – Šeremětěvům(je po nich dokonce pojmenováno jedno z letišť v Moskvě). Z venku vypadá poměrně hezky, ale ve vnitř vůbec nic není.  A když říkám vůbec, tak myslím vůbec. Žádný nábytek, dekorace… NIC! Jen holé stěhy a nářadí dělníků, kteří tu provádí rekonstrukci. Budova totiž sloužila jako rekreační středisko a teprve nedávno se rozhodli ji vrátit do původního stavu a udělat z ní opět zámek a muzeum. 
jedna z místností uvnitř zámku

Zajímavější než zámek mi přišla cesta autem tam a zpět. Stav ruských silnic je v některých místech opravdu katastrofální což ovšem nebrání řidičům v tom, aby si to po nich mašírovali stovkou. Bavilo mě pozorovat krajinu, ikdyž byla poněkud monotonní. Kromě bříz, bříz, smrků, bříz, bříz, sem tam nějaké vesnice a pak zase bříz a bříz jsme nic nepotkali.

Žádné komentáře:

Okomentovat