pátek 20. září 2013

Guidemore .com – vytvoř si vlastního multimediálního průvodce

Říká vám něco guidemore.com? NE? No to by ale mělo! Jedná se přece o nejpopulárnější stránku s  multimediálními průvodci! 

DOBŘE. Nechme utopii a ironii stranou.  Ruský pracovní styl mi úplně nevyhovuje…to jen tak na úvod. Dle mého názoru v tom není žádná struktura a občas ani smysl. Jsou věci,které mi dodnes nejdou na rozum. No řekněte sami. Představte si, že jste začínající podnikatel a chcete rozjet projekt v oblasti multimediálních turistických průvodců. Co bude váš první krok k zahájení podnikání?

Pokud vaše odpověď zní: "udělám si průzkum trhu, abych zjistil, jestli je o moje služby zájem a jestli mám šanci v porovnání s konkurencí uspět", tak je dle příruček jak napsat podnikatelský plán a možná i podle reality správná, nicméně neodpovídá tak úplně ruské realitě. 

Teda, je pravda, že nemůžu generalizovat. Pracovala jsem jenom v jedné firmě. Ikdyž potom, co jsem 4,5 měsíce v každodenním kontaktu s ruskými obyvateli, si dovoluji říct, že to platí obecně. 

Zpět  k našemu businessu. Náš šéf Sergej (tak se jmenuje asi každý třetí Rus mužského pohlaví) je vášnivý cestovatel a podnikatel. Byl snad všude a k tomu vlastní asi 10 podniků. Jako správný podnikatel hledá nápady kolem sebe a tak ho jednoho krásného dne napadlo, že začne vytvoří webovou stránku, která bude úložištěm všech multimediálních průvodců, které si lidé pak budou moci stahovat do svých mobilních telefonů a vesele pak chodit po městech, památkách a tak. Nápad dobrý, ale….

moji kolegové z leva: Leo (Francie, Šárka (ČR) Jeremy (Belgie), Marko (Itálie), já, Samuel a Anushe (Německo) a Nathan (Čína)
Jako správný Rus chce Sergej (opět hodně zobecněno) VŠECHNO a nejlépe teď hned! Na co se zabývat strategickým managementem a soustředit se na jeden trh, když můžeme pokrýt VŠECHNO! No a tak se stalo, že Sergej prostřednictvím studentské organizace AIESEC zaměstnal 10 studentů z různých zemí, aby mu ten business rozjeli. Docela odvážný nápad svěřit studentům bez valné praxe začínající business. Celkově si to představoval jako Hurvínek válku jinak si totiž nedokážu představit, že opravdu věřil tomu, že mu 10 studentů rozjede za 2 měsíce firmu tak, aby mu už v září vydělávala.
v plném pracovní nasazení...

Nebude zde popisovat, co všechno jsme udělali , udělali špatně, neudělali a co se nepovedlo.  Já osobně jsem moc ráda, že jsem dostala takovou příležitost (jako fakt!) Kde jinde bych se dozvěděla,  jak se TO NEDĚLÁ? Během těch 2 měsíců jsem se  pokusem „zkouška- omyl“ naučila spoustu nových věcí, přes práci s tabletem až po principy tvorby marketingové soutěže.  

A O TOM TO JE!... NEBO SNAD NE? 

Žádné komentáře:

Okomentovat