Říká vám něco guidemore.com? NE? No to by ale mělo! Jedná se
přece o nejpopulárnější stránku s multimediálními průvodci!
DOBŘE. Nechme utopii a ironii stranou. Ruský pracovní styl mi úplně nevyhovuje…to jen
tak na úvod. Dle mého názoru v tom není žádná struktura a občas ani smysl.
Jsou věci,které mi dodnes nejdou na rozum. No řekněte sami. Představte si, že
jste začínající podnikatel a chcete rozjet projekt v oblasti
multimediálních turistických průvodců. Co bude váš první krok k zahájení
podnikání?
Pokud vaše odpověď zní: "udělám si průzkum trhu, abych
zjistil, jestli je o moje služby zájem a jestli mám šanci v porovnání
s konkurencí uspět", tak je dle příruček jak napsat
podnikatelský plán a možná i podle reality správná, nicméně neodpovídá tak
úplně ruské realitě.
Teda, je pravda, že nemůžu generalizovat. Pracovala jsem
jenom v jedné firmě. Ikdyž potom, co jsem 4,5 měsíce v každodenním
kontaktu s ruskými obyvateli, si dovoluji říct, že to platí obecně.
Zpět k našemu
businessu. Náš šéf Sergej (tak se jmenuje asi každý třetí Rus mužského pohlaví)
je vášnivý cestovatel a podnikatel. Byl snad všude a k tomu vlastní asi 10
podniků. Jako správný podnikatel hledá nápady kolem sebe a tak ho jednoho
krásného dne napadlo, že začne vytvoří webovou stránku, která bude úložištěm
všech multimediálních průvodců, které si lidé pak budou moci stahovat do svých
mobilních telefonů a vesele pak chodit po městech, památkách a tak. Nápad
dobrý, ale….
moji kolegové z leva: Leo (Francie, Šárka (ČR) Jeremy (Belgie), Marko (Itálie), já, Samuel a Anushe (Německo) a Nathan (Čína) |
Jako správný Rus chce Sergej (opět hodně zobecněno) VŠECHNO
a nejlépe teď hned! Na co se zabývat strategickým managementem a soustředit se
na jeden trh, když můžeme pokrýt VŠECHNO! No a tak se stalo, že Sergej
prostřednictvím studentské organizace AIESEC zaměstnal 10 studentů
z různých zemí, aby mu ten business rozjeli. Docela odvážný nápad svěřit
studentům bez valné praxe začínající business. Celkově si to představoval jako
Hurvínek válku jinak si totiž nedokážu představit, že opravdu věřil tomu, že mu
10 studentů rozjede za 2 měsíce firmu tak, aby mu už v září vydělávala.
Nebude zde popisovat, co všechno jsme udělali , udělali
špatně, neudělali a co se nepovedlo. Já
osobně jsem moc ráda, že jsem dostala takovou příležitost (jako fakt!) Kde
jinde bych se dozvěděla, jak se TO
NEDĚLÁ? Během těch 2 měsíců jsem se
pokusem „zkouška- omyl“ naučila spoustu nových věcí, přes práci
s tabletem až po principy tvorby marketingové soutěže.
A O TOM TO JE!... NEBO SNAD NE?
Žádné komentáře:
Okomentovat